دانلود نرم افزار موبایل چرا تبلت‌ گزینه‌ بهتری برای دانش آموزان است؟ - ابنجکو

چرا تبلت‌ گزینه‌ بهتری برای دانش آموزان است

شیوع ویروس کرونا در جهان از سال ۲۰۱۹ باعث شده که به دلیل حفاظت از سلامت دانش‌آموزان، آموزش حضوری در مدارس در حدود ۲ سال تعطیل شود. از آنجایی که امکان تعطیلی آموزش به صورت کلی وجود نداشت با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم ارائه آموزش‌های تحصیلی به دانش آموزان از طریق مجازی و به صورت آنلاین انجام شد. همین امر باعث شد که گوشی و تبلت که جزو وسایل سرگرمی کودکان و نوجوانان بود به ابزاری برای تحصیل و انجام درس و مشق آن‌ها تبدیل شود. به همین دلیل،‌ خرید تبلت یا گوشی مناسب به یکی از دغدغه‌های بسیاری از والدین تبدیل شد.

 

آیا تبلت برای دانش‌آموزان بهتر از گوشی است؟

در این میان این سؤال در ذهن والدین شکل می‌گرفت که گوشی برای دانش‌آموز بهتر است یا تبلت؟ از آنجایی که گوشی‌ و تبلت دو ابزار با قابلیت‌ها و کارایی متفاوت هستند و در مدل‌های متنوعی توسط برندهای مطرح تولید شده و در بازار وجود دارند به همین دلیل پاسخ به این سؤال که کدام گزینه بهتری است اهمیت زیادی دارد تا والدین بتوانند از ابتدا به دنبال مدل مناسب از گوشی یا تبلت برای فرزند خود باشند.

آیا تبلت برای دانش‌آموزان بهتر از گوشی است

گوشی و تبلت تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که این تفاوت‌ها می‌تواند به عنوان یک عامل برتر نسبت به دیگری برای دانش‌آموزان شود. یکی از تفاوت‌های بارز و اصلی بین تبلت و گوشی هوشمند ابعاد صفحه‌نمایش آن‌ها است. تبلت‌ها معمولاً صفحه‌نمایش بزرگ‌تری نسبت به گوشی‌ها دارند که ابعاد ۸ و ۱۰ اینچ رایج‌ترین سایز برای صفحه‌نمایش تبلت‌ها است. البته برتر دانستن تبلت نسبت به گوشی تنها به دلیل بزرگ بودن ابعاد صفحه‌نمایش کار اشتباهی است زیرا برخی مدل‌های گوشی کارایی بسیار بهتری نسبت به تبلت‌ها دارند.

به همین دلیل کارایی تبلت نسبت به گوشی هوشمند را نمی‌توان ملاک اصلی برای انتخاب آن در نظر گرفت زیرا انتخاب یک تبلت وابسته به بودجه افراد است. هر چقدر بودجه فرد برای خرید تبلت بیشتر باشد می‌تواند تبلت گران قیمت‌تر با کارایی بهتر خریداری کند و در غیر اینصورت باید به سراغ گزینه‌های ارزان قیمت برود.

اما چرا تبلت برای دانش‌آموزان بهتر از گوشی ‌است؟ اصلی‌ترین مزیت تبلت نسبت به گوشی‌های هوشمند که باعث برتری آن‌ها می‌شود، ابعاد و اندازه تبلت است. با توجه به این‌که کودکان و نوجوانان برای آموزش آنلاین و مجازی ناچار به کار کردن با این ابزارها برای ساعات طولانی در طول روز هستند، به همین دلیل استفاده از تبلت گزینه بهتری است. ابعاد بزرگ تبلت و صفحه‌نمایش آن باعث می‌شود که فرزندان راحت‌تر با آن کار کنند.

در تبلت، نوشته‌ها و عکس‌ها با ابعاد بزرگ‌تری نمایش داده می‌شوند و شرایطی را فراهم می‌کنند تا دانش‌آموز بتواند به راحتی آن‌ها را مشاهده کرده و نوشته‌ها را بخواند. به همین دلیل چشم‌ها در مقایسه با زمان کار با گوشی کمتر خسته می‌شوند. همچنین کار کردن با منوها و تنظیمات در تبلت‌ها نسبت به گوشی‌های هوشمند ساده‌تر بوده و دانش‌آموز می‌تواند راحت‌تر با آن کار کند.

در پاسخ به این سؤال که چرا تبلت برای دانش‌آموزان بهتر از گوشی است باید گفت که اگر می‌خواهید مدام در هنگام کار کردن با گوشی بالای سر فرزند خود باشید تا وارد قسمت‌های مختلف آن نشود، تبلت را انتخاب کنید تا بتوانید از طریق قابلیت کنترل والدین به راحتی مراقب رفتارهای فرزند خود باشید.

 

کلام آخر

گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها برای شرکت دانش‌آموزان در کلاس‌های آنلاین و مجازی ابزاری کارآمد و مؤثر هستند که هر کدام قابلیت‌ها و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. اما تبلت‌ها به دلیل ابعاد بزرگ‌تر که شرایطی را فراهم می‌کند که دانش‌آموز بتواند نوشته‌ها و تصاویر را با اندازه بزرگ‌تری مشاهده کند، آن را به گزینه بهتری تبدیل کرده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 5,916 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 13 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.