دانلود نرم افزار موبایل بلومبرگ: اپل کار روی مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی با تراشه M3 را شروع کرده است - ابنجکو

درحالی‌که اپل همین چند روز پیش از مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی با تراشه M2 رونمایی کرد، گزارش جدید بلومبرگ می‌گوید کوپرتینویی‌ها همین حالا مشغول کار روی نسخه M3 این محصول هستند و آن را سال آینده میلادی روانه بازار می‌کنند.

«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، در جدیدترین گزارش خود مدعی شده که اپل توسعه مک بوک ایر ۱۵ و ۱۳ اینچی با تراشه M3 را شروع کرده است. نسل کنونی مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی با تراشه M2 در ژوئن ۲۰۲۲ معرفی شد؛ بنابراین توسعه نسل جدید آن منطقی به‌نظر می‌رسد. اما مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی تنها چند روز است که معرفی شده.

مک‌بوک ایر ۱۳ و ۱۵ اینچی با تراشه M3

تراشه M2 که در هر دو مدل ۱۳ و ۱۵ اینچی مورد استفاده قرار گرفته، با لیتوگرافی ۵ نانومتری TSMC تولید شده است. چیپ M3 با لیتوگرافی ۳ نانومتری TSMC به تولید می‌رسد که نتیجه‌اش افزایش چشمگیر عملکرد و بهره‌وری انرژی خواهد بود. بنابراین انتظار می‌رود نسل بعدی مک‌بوک‌ها شارژدهی فوق‌العاده‌تری داشته باشد.

مک‌بوک ایر 15 اینچی

مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی با قیمت پایه ۱۲۹۹ دلار به فروش می‌رسد و علاوه بر نمایشگر بزرگ‌تر، نسبت به مدل ۱۳ اینچی از اسپیکرهای بیشتری هم بهره می‌برد. در این محصول به‌جای ۴ اسپیکر، با ۶ اسپیکر روبه‌رو هستیم. طراحی کلی این محصولات شبیه به یکدیگر است و اپل می‌گوید شارژدهی آن‌ها هم تفاوتی ندارد.

گرمن در گزارش خود همچنین به این موضوع اشاره کرده که اپل مشغول توسعه آی‌مک و مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی جدید با تراشه M3 است و احتمالاً این محصولات هم اوایل سال آینده میلادی از راه می‌رسند. ظاهراً اپل برنامه‌ای برای تغییر طراحی آی‌مک ندارد و آی‌مک M3 طراحی یکسان با آی‌مک M1 خواهد داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 236 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 20 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.