دانلود نرم افزار موبایل مدیریت مالی در کسب و کار ها از نگاه ماکان آریا پارسا - ابنجکو

مدیریت مالی مؤثر، حلقهٔ مفقودهٔ کسب‌وکارهای امروزی است. برخی از کارآفرینان فکر می‌کنند مدیریت مالی به دلیل وجود نقدینگی بالا فقط در کسب‌وکارهای بزرگ کاربرد دارد. اما به گفته ماکان آریا پارسا، اهمیت مدیریت مالی برای استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ به یک اندازه است. این اهمیت در استارتاپ‌ها به دلیل نوپا بودن آن و نیاز به مدیریت قوی برای سودسازی بیشتر و جذب سرمایه‌گذار برای توسعه استارتاپ و در کسب‌وکارهای بزرگ به دلیل وجود نقدینگی برای ایجاد فضای رقابتی و قدرت‌بخشیدن به شرکت است.

مدیریت اقتصادی شامل برنامه‌ریزی، سازماندهی، کنترل و نظارت بر منابع مالی شرکت به‌منظور دستیابی به اهداف تجاری کسب‌وکار است.

ماکان آریا پارسا

مدیریت مالی خوب به بیزینس شما کمک می‌کند تا از منابع، به طور مؤثر استفاده کند، تعهدات خود را در قبال مشتریان و سرمایه‌گذاران انجام دهد، مزیت رقابتی به دست آورد و برای توسعه اهداف بلندمدت شرکت آماده شود. مدیریت مالی باید بخشی از فرایندهای کلیدی در کسب‌وکار شما بوده و به طور مستمر روی برنامه‌ریزی آن ممارست شود.

یکی از پیچیده‌ترین و گیج‌کننده‌ترین مسائل کسب‌وکار که در جلسات مشاوره از آقای دکتر ماکان آریا پارسا پرسیده می‌شود، مدیریت مالی در کسب‌وکارها است. در این مقاله سعی شده است تا مهم‌ترین نکات مدیریت این بخش حساس بیزینس آموزش داده شود.

اما توجه کنید که آموزش این نکات جایگزین دوره‌های مدیریت کسب‌وکار یا جلسات مشاوره مدیریت نمی‌شود و باید برای داشتن مناسب‌ترین استراتژی مالی از افراد متخصص کمک بگیرید.

 

مهم‌ترین نکات مدیریت مالی کسب‌وکار از دیدگاه دکتر ماکان آریا پارسا

در زیر مهم‌ترین نکات مدیریت مالی کسب‌وکار از دیدگاه این کارآفرین برتر را باهم می بینیم.

یک برنامه دقیق مالی داشته باشید

برای داشتن برنامه دقیق کسب‌وکار حتماً یک طرح تجاری بنویسید. برنامه تجاری دقیق و روشن، مشخص می‌کند که در چند سال آینده کجا هستید و می‌خواهید شرکت خود را به چه سمتی هدایت کنید. در این طرح باید ساختار دقیق هزینه‌ها، مدل‌های درآمدی و منابع تأمین مالی به‌دقت مشخص شود.

امور مالی شرکت را زیر نظر بگیرید

شما باید به‌صورت دقیق جریان نقدینگی، درآمدهای شرکت، بدهی به سازمان‌های دیگر و سودآوری محصولات مختلف را مورد بررسی قرار دهید. همچنین باید تحلیل کنید که چه اهداف مالی برای شرکت متصور هستید و برای رسیدن به آن‌ها چقدر فاصله دارید.

پرداخت به‌موقع مشتریان را بررسی کنید

یکی از چالش‌های مالی بزرگ شرکت‌ها پرداخت دیرهنگام مشتریان آن شرکت است. داشتن قراردادهای دقیق با مشتری، پرداخت‌های نامنظم یا عدم پرداخت‌ها را به حداقل می‌رساند. باید در این قراردادها شرایط و ضوابط پرداخت اقساطی را مشخص کنید. برای یادآوری پرداخت‌های مشتریان و چک‌های آن‌ها، از نرم‌افزارهای مدیریت مالی کمک بگیرید.

هزینه‌های روزانه و ماهانه را یادداشت کنید

این کار باعث می‌شود تا هزینه‌های خود را به طور جامع، به‌خاطر بسپارید و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. این برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی در پرداخت آن‌ها، هزینه‌های بی‌مورد را از کسب‌وکارتان حذف می‌کند. به نظر دکتر ماکان آریا پارسا یکی از عوامل شکست کسب‌وکارها وجود هزینه‌های بالای مدیریت آن است.

حسابداران متخصص و دقیق استخدام کنید

اگرچه مدیران مالی در رأس تیم مالی شرکت قرار دارند. اما حسابدارانی که کارشان را به‌درستی انجام نمی‌دهند، باهوش‌ترین مدیران مالی را گیج می‌کنند. همکاری با یک حسابدار دقیق یکی از اولویتی‌ترین عوامل موفقیت مدیران مالی شرکت است. تیم کارشناسان حسابداری شرکت، باید داده‌های مالی را به‌صورت روزانه در سیستم‌های حسابداری ثبت کرده و صورت‌های مالی را به طور منظم به مدیران مالی گزارش دهند.

برای پرداخت به‌موقع مالیات برنامه‌ریزی کنید

مالیات یکی از هزینه‌های ضروری شرکت است که چه بخواهید، چه نخواهید، باید اقدام به پرداخت آن کنید. ثبت دقیق امور مالیاتی به برنامه‌ریزی دقیق شما منجر می‌شود، این هزینه را در زمان مناسب پرداخت می‌کنید و مشمول جریمه‌های سنگین عدم پرداخت مالیات نمی‌شوید.

دکتر ماکان آریا پارسا کارآفرین

برای بهینه‌کردن و افزایش راندمان ماشین‌آلات برنامه‌ریزی کنید

شاید بگویید که این از وظایف مدیران مالی نیست. اما دقت کنید که تجهیزات با راندمان پایین و مصرف انرژی بالا، هزینه‌های عجیبی را به شرکت تحمیل می‌کنند. بهینه‌کردن تجهیزات و حتی تیم کاری و کارمندان یکی از ساده‌ترین روش‌های کاهش هزینه‌های اضافی شرکت است.

مدیریت سرمایه و سهام را جدی بگیرید

کنترل کارآمد سهام سرمایه‌گذاران تضمین‌کننده منابع مالی کافی برای آینده شرکت است. برای مدیریت سهام در کسب‌وکارتان گزارش دقیقی از درآمدها را به سهام‌داران ارائه بدهید و برنامه‌های بلندمدت شرکت را برای آن‌ها مشخص کنید. این باعث می‌شود تا آن‌ها به فکر سرمایه‌گذاری بلندمدت در کسب‌وکار شما باشند.

برای تأمین مالی در کارآفرینی استراتژی مشخصی داشته باشید

بودجه مناسب یکی از عوامل موفقیت در راه‌اندازی و توسعه مدیریت مالی کسب‌وکار است. شاید بتوان ده‌ها روش تأمین مالی را برای کسب‌وکارها خاطرنشان کرد. اما باید بدانیم که بهترین روش تأمین مالی و سرمایه‌گذاری برای بیزینس کدام است. کسب‌وکارهای نوپا، معمولاً برای تأمین مالی، از جیب مؤسسان و مدیران یا درآمدهای کسب‌وکار کمک می‌گیرند، اما شاید این بهترین روش برای سرمایه‌گذاری در استارتاپ نباشد. از طرفی به نظر ماکان آریا پارسا، مؤسسان استارتاپ‌ها زمان مناسب برای جذب سرمایه‌گذار را به‌درستی تشخیص نمی‌دهند. به همین جهت، برای جلوگیری از زیان‌های احتمالی به کسب‌وکار و سرمایه‌گذار، حتماً قبل از تأمین مالی و جذب سرمایه‌گذار با افراد باتجربه در این زمینه مشورت بگیرید.

پیشنهاد می‌کنیم حتماً قبل از دریافت مشاوره مدیریت، رزومه ماکان آریا پارسا را بررسی کنید.

از مشاوران مدیریت مالی کمک بگیرید

مواجهه با مشکلات مالی شرکت، مدیران آن را به‌شدت دچار استرس می‌کند. با پدیدآمدن بحران‌های جدید، مدیران تمرکزشان را از دست می‌دهند و به‌جای پیداکردن روش‌های حل مسئله، تصمیمات اشتباهی می‌گیرند. اما افرادی که نگاه از بالا به کسب‌وکار دارند، مدیران را در پیداکردن راه‌حل‌ها و گرفتن تصمیمات صحیح کمک می‌کنند. به همین دلایل مشاوره مدیریت مالی با افراد باتجربه اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. دکتر ماکان آریا پارسا، باتجربه بالایی که در مشاوره مدیریت مالی دارند، کمک شایانی به مدیران می‌کنند.

حتماً برای دریافت بهترین نتیجه از مشاوره، سوابق ماکان آریا پارسا را بررسی کنید.

نتیجه‌گیری

مدیران مالی کسب‌وکارها روزانه با انبوهی از صورت‌های مالی در ارتباط هستند که نبود مهارت و تجربه کافی، آن‌ها را در مدیریت مالی کسب‌وکار گیج می‌کند و تصمیم‌های اشتباه را جایگزین تصمیم‌های صحیح مدیریتی می‌کند. همین دلیل خوبی برای استفاده از تجربه مشاوران با تجربه‌ای مانند ماکان آریا پارسا است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 173 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 3 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.