دانلود نرم افزار موبایل علت پایین رفتن جک صندلی اداری چیست؟ - ابنجکو

اهمیت و چگونگی تنظیم صحیح صندلی اداری

وظیفه جک در صندلی های اداری، تنظیم ارتفاع صندلی بر اساس قد کاربر می باشد. این قطعه حساس ممکن است در استفاده های طولانی مدت کارکرد مطلوب خود را از دست بدهد. در این صورت صندلی به طور کامل پایین آمده و نشیم نگاه صندلی را پایین ترین میزان ارتفاع قرار می دهد. در این مقاله تصمیم داریم به علت پایین رفتن و خرابی جک صندلی بپردازیم.

علت خرابی جک صندلی اداری

جک صندلی در واقع یک قطعه فلزی استوانه ای شکل است که توسط گاز نیتروژن پر شده است. در ساختار این قطعه از یک میله و پیستون استفاده شده است. گاز نیتروژن با به حرکت در آوردن پیستون، عملیات بالا و یا پایین آوردن ارتفاع صندلی را ممکن می سازد.

تنظیم ارتفاع صندلی زمانی ممکن می شود که کاربر بر روی صندلی نشسته و اهرم متصل به جک را به حرکت در می آورد. در این حالت جک امکان تنظیم ارتفاع را به وجود آورده و هر کاربر قادر است قد صندلی را با قد خود انطباق دهد.

پیداست که نقش جک در صندلی های اداری بسیار حیاتی است. چرا که عدم تنظیم ارتفاع صندلی، استفاده از آن را برای برخی کارمندان غیر ممکن می سازد. همچنین این مسئله در دراز مدت منجر به بروز عارضه هایی در ستون فقرات می شود. جک صندلی در اثر عوامل مختلفی خراب شده و کارکرد مطلوب خود را از دست می دهد. این علل در موارد زیر خلاصه می شود:

اهمیت تنظیم صحیح صندلی اداری

  1. به پایان رسیدن عمر مفید جک صندلی: استفاده طولانی مدت از صندلی های اداری منجر به خرابی اتصالات و قطعات جانبی آن می شود. ممکن است آسیب های فیزیکی همچون اصطکاک و یا گشاد شدن استوانه های سیلندر نیز منجر به از کارافتادگی و فرسودگی جک شوند.
  2. پریدن بر روی صندلی: در صورتی که کاربران در اثر اهمال کاری بر روی صندلی اداری بپرند، گاز موجود در این سیلندر به طور ناگهانی تخلیه شده و جک صندلی اداری از کار می افتاد.
  3. آسیب به بلبرینگ و واشر: سایر آسیب های فیزیکی همچون ضربه و یا چرخیدن بیش از حد واشرهای داخلی نیز منجر به خرابی جک صندلی اداری می شود.

 

نحوه تشخیص خرابی جک صندلی اداری

برای برخی افراد تشخیص علت خرابی صندلی اداری کار سختی به نظر می رسد. در واقع ممکن است صندلی اداری شما خراب شده باشد، اما ندانید این خرابی دقیقاً معطوف به کدام بخش صندلی است. خرابی جک صندلی منجر به پایین رفتن صندلی می شود.

تنظیم صحیح صندلی اداری

به عبارتی می توان گفت اولین نشانه خرابی جک صندلی، پایین رفتن جک و پایین آمدن ارتفاع نشیمن گاه آن است. سایر نشانه ها را می توان در موارد زیر خلاصه نمود:

  1. تغییر شکل صندلی و پایین آمدن آن به شکل دائمی
  2. سقوط نشمین گاه صندلی زمانی که کاربر بر روی آن می نشیند.
  3. از بین رفتن کارکرد جک صندلی و عدم کنترل ارتفاع صندلی
  4. لق شدن صندلی و از دست رفتن حالت تعادل آن
  5. سفت شدن اهرم صندلی و اختلال در مکانیسم معمول صندلی های اداری
  6. اختلال در تنظیم ارتفاع در سطوح بالا

تعمیر جک صندلی معیوب

تنظیم صحیح ارتفاع صندلی اداری اهمیت بسیاری دارد. چرا که ارتفاع صندلی اداری و سایر مشخصات آن تأثیر بسزایی در راحتی و آسایش کاربران دارد. در صورتی که نتوانید ارتفاع صندلی را در تناسب با قد خود تنظیم کنید، بدون شک با دردهای جسمانی و در نهایت از بین رفتن تمرکز مواجه می شوید.

حال که با اهمیت و چگونگی تنظیم صحیح صندلی اداری آشنا شدید لازم است به فکر تعمیر جک صندلی معیوب باشید. تا از این طریق عملکرد صندلی اداری خود را احیا کرده و مجدداً امکان تنظیم ارتفاع صندلی را به دست آورید.

چگونگی تنظیم صحیح صندلی اداری

تعمیر و تعویض جک صندلی اداری کار هزینه بر و یا زمان بری نیست. شما می توانید قطعه معیوب را از صندلی خارج کرده و آن را با نمونه های سالم جایگزین کنید. با دنبال کردن مراحل زیر می توانید به راحتی جک صندلی اداری را تعویض کنید. اما در صورتی که اطلاعات کافی پیرامون تعمیر صندلی اداری ندارید، بهتر است این کار را به یک فرد متخصص بسپارید.

  1. در قدم اول پایه های صندلی را باز کرده و جک را از محفظه مخصوص آن خارج کنید.
  2. در قدم بعد و پس از خارج کردن جک از صندلی، جک جدید را به صندلی ببندید.
  3. سپس با دقت تمام تمام قطعات باز شده را سر هم کنید. به خاطر داشته باشید عدم اتصال صحیح قطعات منجر به خرابی مجدد در بخش های دیگر می شود. پس در این مرحله بیشترین دقت خود را به کار گیرید.

سخن پایانی

پایین رفتن جک صندلی اداری علل مختلفی دارد. ممکن است صندلی اداری شما در اثر استفاده های طولانی مدت و یا آسیب های فیزیکی ناشی از حمل، خراب و معیوب شود. در این صورت لازم است جک خراب و از کارافتاده را با نمونه های جدید جایگزین کنید. اینکار اگرچه هزینه زیادی را به شما تحمیل نمی کند، اما در ایجاد رفاه و آسایش کاربر بسیار موثر است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 235 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 8 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.