دانلود نرم افزار موبایل دانلود Divan e Hafez 4.6 برنامه دیوان حافظ اندروید - ابنجکو

قیمت محصول : 0 ریال

دانلود Divan e Hafez 4.6 برنامه دیوان حافظ اندروید

آپدیت: ۱۷ آذر ۱۳۹۷


دانلود Divan e Hafez 4.6 برنامه دیوان حافظ اندروید

دانلود Divan e Hafez v4.6 نرم افزار دیوان حافظ اندروید
حجم کم برنامه و با طراحی زیبا و مدرن

Divan-e-Hafez دیوان حافظ، مشتمل بر حدود ۵۰۰ غزل، چند قصیده، دو مثنوی، چندین قطعه و تعدادی رباعی است و در این برنامه فقط غزل های این دیوان گنجانده شده اند. دیوان حافظ تاکنون بیش از چهارصد بار به اشکال و شیوه های گوناگون، به زبان فارسی و دیگر زبان های جهان به چاپ رسیده است. شاید تعداد نسخه های خطّی ساده یا تذهیب شده ی آن در کتابخانه های ایران، افغانستان، هند، پاکستان، ترکیه و حتی کشورهای غربی از هر دیوان فارسی دیگری بیشتر باشد. نکتهٔ خاصی که در دیوان حافظ وجود دارد، کثرت نسخه هایی با مفردات و واژه های گوناگون است که این خصیصه باعث بروز تصحیحات متعدد و گاه متناقض هم در بین مصححان می شود. یکی از صنایع شعری ایهام است بدین معنی که از یک کلمه معانی متفاوتی برداشت می شود. ایهام در اشعار حافظ به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفته. همچنین از مهم ترین خصوصیات شعر حافظ گستردگی مطالب ذکر شده در یک غزل اوست؛ به گونه ای که در یک غزل از موضوع های فراوانی حرف می زند. از طرفی هر بیت شعر حافظ نیز به طور مستقل قابل تفسیر است.

فال، با دیوان حافظ در بین ایرانیان یک رسم عمومی است. دیوان شعر خواجه شمس الدین حافظ شیرازی از پر طرفدارترین کتبی است که در خانه هر ایرانی وجود دارد. ایرانیان برای تفنن و شاید برای تصمیم گیری با زدن فال به این دیوان فرصتی برای خواندن شعر و تفسیر آن به خیر و صلاح یا به شر و ناصواب پیدا می کنند و برای گرفتن فال، آداب مختلف و شیوه های گوناگونی دارند که یکی از مرسوم ترین شیوه های فال گرفتن با دیوان حافظ به این صورت است که ابتدا فاتحه ای برای حضرت حافظ خوانده می شود و پس از ذکر صلوات، نیّت می کنند؛ منظور از نیّت کردن این است که موضوع فال را، در قالب یک سوال واضح در ذهن خود مجسم می کنند و سپس بصورت تصادفی صفحه ای از دیوان را می گشایند. شایان ذکر است که فال گرفتن بهتر است که در تنهایی انجام شود و گرفتن بیش از یک فال با یک نیّت و در یک زمان، بی احترامی به حضرت حافظ به شمار می رود.

با استفاده از این نرم افزار اندروید می توانید فال حافظ بگیرید، غزل حافظ بخوانید، به اشتراک بگذارید و اشعار حافظ را پیامک کنید.


تغییرات نسخه جدید

– امکانات بیشتر
– سرعت بیشتر
– رفع مشکلات گزارش شده
– و…


دانلود
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 181 views بار دسته بندی : , تاريخ : 25 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با محصول باشد منتشر نخواهد شد.