دانلود نرم افزار موبایل فناوری های جدید در گوشی های موبایل شیائومی - ابنجکو

شرکت شیائومی در سال ۲۰۱۰ در چین تأسیس شد و با تولید محصولات باکیفیت و ارزان قیمت، خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، به برندی معتبر تبدیل گردید. شرکت شیائومی با به کارگیری فناوری‌های جدید در ساختار گوشی های خود همیشه زبانزد عام و خاص بوده که سبب می‌شود تا محصولات آن در کمترین زمان ممکن به فروش برسد. ما در ادامه برخی از فناوری‌های جدید که در گوشی های شیائومی مورد استفاده قرار گرفته‌اند را بررسی کرده‌ایم.

۱ـ استفاده از ماژول دوربین چندگانه در گوشی‌های هوشمند

شیائومی اگرچه اولین شرکتی نیست که ماژول چندگانه دوربین را در هندست‌های خود به خدمت گرفت اما به محض مشاهده‌ی عملکرد این فناوری در افزایش کیفیت عکس و فیلم و همچنین استقبال کاربران از آن، نه تنها از این فناوری بهره گرفت بلکه سعی کرد با استفاده از بهترین حسگرها و برنامه‌های نرم‌افزاری مناسب عملکرد آن افزایش دهد.

 ۲ـ  اولین شرکت استفاده کننده از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی در گوشی هوشمند

شیائومی اولین شرکتی است که حسگر غول‌آسای ۱۰۸ مگاپیکسلی را در ماژول دوربین گوشی خود قرار داد. این شرکت برای اولین بار از این حسگر برای  گوشی شیائومی می نوت ۱۰ استفاده کرد. نکته‌ی جالب است بدانید حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی را سامسونگ طراحی و تولید کرده است اما خود سامسونگ پس از شیائومی این لنز را در گوشی‌های پرچمدار خود به کار برد.

شیائومی هم‌اکنون از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی در گوشی‌های میان‌رده‌ی خود مانند ردمی نوت ۱۰ پرو استفاده می‌کند اما به جز سامسونگ و یکی دو شرکت دیگر، به آن صورت شرکت‌های زیادی از چنین حسگر غول‌آسایی در گوشی‌های هوشمند خود استفاده نکرده‌اند. با این که استفاده از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی هنوز در دستگاه‌های زیادی به کار گرفته نشده است اما براساس گزارش‌ها، هم‌اکنون شیائومی سفارش ساخت حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی را به سامسونگ داده است تا ماژول دوربین گوشی هوشمند پرچمدار آتی خود را به آن مزین کند.

۳ـ  اولین شرکت استفاده کننده از قدرتمندترین تراشه‌ها

هر زمان کوالکام تراشه‌ی پرچمدار جدید خود را معرفی می‌کند، تولیدکنندگان گوشی هوشمند برای به دست آوردن حق امتیاز اولین استفاده کننده، با همدیگر به رقابت می‌پردازند. در سال ۲۰۲۱ شیائومی موفق شد اولین شرکت استفاده کننده از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ در گوشی شیائومی می ۱۱ باشد و طبق قراردادی که منعقد کرد، تا دو ماه پس از عرضه‌ی این تراشه به شیائومی، کوالکام حق تحویل این تراشه را به هیچ شرکت دیگری نداشت.

اکنون نیز خبر می‌رسد که شیائومی اظهار تمایل کرده تا حق امتیاز استفاده از تراشه‌ی پرچمدار آتی کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۹۵ را نیز به دست آورد. گرچه شیائومی هنوز نام اسمارت‌فونی را که قرار است از اسنپدراگون ۸۹۵ قدرت بگیرد، اعلام نکرده است اما شایعات می‌گویند به احتمال زیاد نام آن گوشی شیائومی می ۱۲ خواهد بود.

۴ـ استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی برای افزایش کیفیت تصاویر

استفاده از فناوری هوش مصنوعی در عکاسی یکی از قابلیت‌های مهم در تلفن‌های همراه محسوب می‌شود. می‌گویند، عکس‌هایی را که دوربین گوشی می‌گیرد، هر اندازه که حسگر دوربین در کیفیت آن موثر باشد، به همان میزان هم برنامه‌ی سیستم پردازشگر تصویر دوربین در کیفیت آن سهم دارد.

شیائومی با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی برای افزایش کیفیت تصاویر در گوشی شیائومی می ۱۱ استارت استفاده از آن را در تلفن‌های همراه این شرکت زد. این فناوری سعی می‌کند به تقلید از چشم انسان از الگوریتم هوش مصنوعی برای عکاسی و فیلمبرداری در شب کمک بگیرد. هرچند که شرکت‌های زیادی مانند سامسونگ و اپل از این تکنولوژی در گوشی‌های پرچمدار خود استفاده می‌کنند اما شیائومی این فناوری را حتی در تلفن‌های میان‌رده‌ی خود نیز ارائه می‌دهد.

۵ـ استفاده از شبکه‌ی ارتباطات ۵G

یکی دیگر از فناوری‌های‌ جدیدی است که در گوشی‌های شیائومی شاهد هستیم، پشتیبانی از شبکه‌ی ۵G است. شبکه‌ی ارتباطات ۴G خیلی سریع‌تر از آنچه تصور می‌کنیم منسوخ خواهد شد. شیائومی شرکتی بسیار آینده‌نگر است و در حالی که بسیاری از شرکت‌ها هنوز در پیچ و خم طراحی ‌۵G برای گوشی‌های آینده‌ی خود هستند، این شرکت به سرعت وارد این گود شد و تاکنون چندین مدل گوشی مجهز به ۵G روانه‌ی بازار کرده است. چه بسا در سال آینده هیچ گوشی شیائومی با فناوری ۴G تولید نشود.

۶ـ شارژ سریع ۲۰۰ واتی باسیم‌

شائومی نیز همچون سایر شرکت‌ها از فناوری شارژ سریع استقبال کرد و بسیاری از اسمارت‌فون‌های پرچمدار و حتی میان‌رده‌ی خود را به این فناوری مجهز کرد. در حال حاضر بسیاری از تلفن‌های تولیدی این شرکت ضمن این که از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند، به همراه دستگاه شارژر فست شارژ نیز عرضه می‌شوند. این شرکت در زمینه‌ی شارژ سریع کاملاً پیشرو بوده و گام‌های بسیار بلندی را برداشته است به طوری که موفق شده شارژر فست شارژ ۲۰۰ واتی را معرفی کند که این دستگاه می‌تواند باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را فقط در مدت زمان ۸ دقیقه شارژ کند. درصورتی که عجله دارید و نمی‌توانید ۸ دقیقه برای شارژ کامل صبر کنید کافی است تا این شارژر را ۳ دقیقه به گوشی هوشمند خود متصل کنید تا باتری تلفن شما به میزان ۵۰ درصد شارژ شود.

۷ـ شارژ سریع ۱۲۰ واتی بی‌سیم

شیائومی شرکتی بسیار پویا است که در زمینه‌های بسیاری فعالیت دارد. این شرکت در زمینه‌ی فناوری‌های مربوط به شارژ سریع و شارژ بی‌سیم به موفقیت‌های بسیار زیادی نائل شده است. همان‌طور که به فناوری فست شارژ سیمی ۲۰۰ وات دست پیدا کرده، فناوری شارژ بی‌سیم ۱۲۰ وات را نیز معرفی کرد که باز برگ زرین دیگری در کارنامه‌ی درخشان موفقیت‌های این شرکت اضافه شد. با استفاده از شارژ بی‌سیم ۱۲۰ وات شیائومی باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تنها در عرض یک دقیقه به میزان ۱۰ درصد شارژ می‌‌شود و پس از ۷ دقیقه به میزان  ۵۰ درصد شارژ می‌رسد و برای شارژ کامل نیز فقط ۱۵ دقیقه زمان لازم دارد.

۸ـ استفاده از فناوری دوربین سلفی در زیر نمایشگر

شیائومی به عنوان شرکتی پیشگام که تاکنون از فناوری‌های جدید و نوین بسیاری در گوشی‌های خود سود برده، اکنون روی طراحی دوربین سلفی در زیر نمایشگر مشغول به کار است. هرچند برخی شرکت‌های دیگر تاکنون از این فناوی در اسمارت‌فون‌های رده بالای خود بهره برده‌اند اما ظاهراً توفیق کاملی را برای آن‌ها به همراه نداشته است. شیائومی اکنون تلاش دارد تا بتواند محصولی را روانه‌ی بازار کند تا از ایرادات موجود تهی باشد.

۹ـ گوشی تاشو شیائومی

شیائومی همگام با سایر شرکت‌های تولیدی هندست‌های هوشمند، به طور رسمی از اولین گوشی هوشمند تاشوی خود با نام می میکس فولد در فروردین گذشته رونمایی کرد. همچنین برای این که از قافله‌ی استفاده کنندگان این فناوری عقب نماند هم‌اکنون روی طراحی دو مدل گوشی تاشو کار می‌کند که براساس گزارش‌ها قرار است تا پایان سال جاری میلادی در قفسه‌ی فروشگاه‌ها قرار گیرند. این طور که شایعات می‌گویند این شرکت حتی پا را اندکی فراتر گذاشته و قصد دارد در این دو گوشی تاشوی خود از فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر استفاده کند که بدون شک استفاده از این تکنولوژی، این گوشی های شیائومی را نسبت به تلفن‌های تاشوی دیگر برندها بسیار متمایز می‌کند.

جمع‌بندی

فناوری های جدید به کار گرفته شده در گوشی های شیائومی بسیار بیشتر از این فهرست است که ما به همه آن‌ها اشاره نکرده‌ایم. بدون شک، شیائومی شرکتی بسیار فعال، جوان و با ایده‌هایی بسیار ناب و بلندپروازانه است که در راه به ثمر رسیدن طرح‌های جسورانه‌اش سخت تلاش می‌کند و احتمالا همه ساله شاهد موفقیت‌های بیشتر این شرکت باشیم.

منبع مطلب

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 218 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 1 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.