دانلود نرم افزار موبایل سیستم هشدار دهنده آتش - ابنجکو

سیستم های هشدار دهندۀ آتش، به قطعات الکتریکی می گویند که در زمان بروز آتش سوزی، به وسیلۀ آژیر و دیگر وسایل هشدار دهنده صورت می گیرد. این سیستم طوری طراحی شده است که پیش از بیشتر شدن آتش سوزی در هر جایی افراد را مطلع می کند و در مرحله بعد سیستم خاموش کننده آتش سوزی فعال می شود.

چه مکان هایی نیاز به سیستم هشدار دهنده دارد؟

طبق قوانین ملی نه قانون ساختمانی، ساختمان هایی که در زیر نام می بریم، حتماً باید مجهز به سیستم هشدار دهنده آتش و خاموش کنندۀ آتش باشند:

  1. منازل مسکونی
  2. ادارات آموزشی و تربیتی
  3. مراکز درمانی و مراقبتی
  4. ساختمان تجمعی
  5. مراکز اداری و حرفه ای
  6. مراکز کسبی و تجاری
  7. داخل انبارها
  8. مراکز صنعتی
  9. محیط های مخاطره آمیز

زون به چه معناست؟

زون به معنای قسمت و بخش بندی و قسمت بندی است. برای خاموش کردن سریع آتش بهتر است که ساختمان را به بخش های مختلفی تقسیم بندی نمایند.

دسته بندی سیستم هشدار دهنده آتش سوزی

برای سیستم هشدار دهنده آتش، دو هدف را مد نظر می گیرند:

  1. حفاظت از جان افراد
  2. حفاظت از مال افراد

سیستم هشدار دهنده مرکزی

در سیستم هشدار دهنده مرکزی، آتش را از همان ابتدا تشخیص می دهد و اطلاعاتی را به آتش نشانی می فرستد و افراد ساکن در ساختمان هم با صدای آژیرش و آلارم برقی مطلع می سازد. در این سیستم، سیستم اصلی را در یک مکان دوری نصب می کنند. ولی آژیر ها و شاسی های آن در داخل ساختمان قرار داده شده اند و هر گونه موارد دریافت شده از آتش، به وسیلۀ این اجزا دریافت می شود و به سیستم مرکزی اصلی فرستاده می شود که موجب اطلاع رسانی به افراد ساکن در ساختمان می شود.

نقش سیستم هشدار دهنده در کاهش خسارت

همانطور که می دانید در صورتی که بتوان هر چه زودتر از وقوع آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی جلوگیری کرد، یا اینکه در صورت بروز آتش سوزی از سرایت آتش به مکان های دیگر ساختمان یا ساختمان های مجاور جلوگیری شود، خسارت های مادی و یا حتی جانی که متعاقب آن ایجاد می شود به شدت کاهش پیدا می کند. معمولاً شرکت های بیمه در صورتی که شما قصد خرید بیمه آتش سوزی برای حفظ سرمایه خانه خود داشته باشید، از شما می خواهند تا سیستم هایی را برای هشدار دهنده آتش سوزی و یا حتی سیستم های اطفاء حریق ایجاد کنید. البته در بسیاری از ساختمان هایی که امروزه احداث می شوند، از این سیستم ها به عنوان یکی از بدیهی ترین آپشن ها و امکانات ساختمان استفاده می شوند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 219 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 30 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.