دانلود نرم افزار موبایل تحصیل کودکان در مدارس کانادا با امکان اخذ ویزای همراه برای والدین - ابنجکو

مهاجرت از طریق تحصیل یکی از راه هایی است که بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا از این طریق اقدام می نمایند. نظام آموزشی عالی، کیفیت زندگی مطلوب و شرایط کاری مناسب در کانادا باعث شده والدین زیادی برای ساختن آینده ای بهتر برای فرزندانشان به تحصیل در کانادا بیندیشند و همچنین بتوانند از این طریق اقامت خود را نیز در کنار فرزندشان بدست آورند. در این خصوص قطعا موضوعاتی نظیر هزینه های تحصیل و زندگی، امکان اخذ پذیرش از مدارس مختلف و شرایط مورد نیاز آن و نیز محل اسکان فرزندان، نکات مهمی هستند که قبل از هر گونه اقدام باید به آنها به طور دقیق پرداخت. در این مقاله سعی کردیم تمامی این نکات و شرایط مورد نیاز برای تحصیل کودکان در مدارس کانادا با امکان اخذ ویزای همراه برای والدین را بررسی کنیم تا بتوانیم تا جای ممکن پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشیم.

شرایط تحصیل در مدارس کانادا

کانادا به عنوان کشوری که همواره مورد توجه مهاجرین به خصوص ایرانیان بوده است، برنامه های تحصیلی مختلفی برای کودکان دارد که باید هر کدام را به طور جداگانه بررسی نمود. کودکی که به سن حداکثری نرسیده، فرزند خردسال محسوب می گردد. جالب اینکه حداکثر سن در مناطق مختلف کانادا و استان ها و ایالت های مختلف، متفاوت است. در آلبرتا، مانیتوبا، انتاریو، جزیره پرنس ادوارد، کبک و ساسکاچوان سن حداکثری ۱۸ سال می باشد اما در بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، مناطق شمال غربی، نوا اسکوشیا، نوناووت و یوکان این سن حداکثری ۱۹ سال می باشد.

به طور کلی فرزندان خردسال برای درخواست اجازه تحصیل نیاز به نامه پذیرش از مدرسه دارند. اما، اگر والدین آنها مجوز کار یا مجوز تحصیل در کانادا را دریافت کرده باشند، کودک ممکن است بتواند بدون اجازه پذیرش، درخواست مجوز تحصیل کند. سیستم آموزشی در مدارس کانادا به صورت دولتی و خصوصی می باشد که مدارس دولتی برای تبعه این کشور و کسانی که اقامت دائم دارند به صورت رایگان است اما مدارس خصوصی در کانادا دارای شهریه می باشند. رایج ترین زبانهایی که در کانادا صحبت می شود انگلیسی و فرانسوی است. بعضی از مدارس از یک یا هر دو زبان به عنوان زبان اصلی خود استفاده می کنند.

اقامت کانادا از طریق تحصیل فرزند

یکی از دغدغه هایی که والدین برای تحصیل فرزندان زیر ۱۸ سال خود دارند همراهی آنها با فرزند خود است و در واقع به دنبال اقامت کانادا خود در کنار فرزندشان هستند. تحصیل در مقاطع ابتدایی و پایین تر فرزندان می تواند برای والدین ویزای همراه داشته باشد که البته این ویزا با توجه به سحتگیری های اخیر دولت کانادا برای متقاضیان ایرانی بسیار دشوار است و اکیدا توصیه می شود به طور همزمان والدین برای گرفتن ویزای همراه اقدام نکنند چون احتمال ریجکت شدن بسیار بالا می باشد. مدت این ویزا به میزان طول مدت تحصیل فرزند می باشد و معمولا در این نوع اقامت والدین اجازه کار و تحصیل ندارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به دارالترجمه رسمی کرمانشاه مراجعه نمایید.

هزینه تحصیل فرزندان در کانادا

از نکات بسیار مهمی که همواره قبل از مهاجرت تحصیلی باید به آن پرداخت، هزینه های زندگی و تحصیل در کشور مقصد می باشد. تحصیل در مدارس دولتی کانادا برای افرادی که اقامت دائم این کشور را دارند رایگان می باشد. اما در مدارس خصوصی متفاوت است و شهریه ها از سالانه حدود ۱۴,۰۰۰ دلار شروع می شود و این هزینه تحصیل فرد می باشد و هزینه های خوابگاه و محل استقرار فرد جدا می باشد.

هزینه مدارس ابتدایی و دبیرستان ها در کانادا

اگر کودک از اجازه تحصیل معاف شود، معمولاً از شهریه نیز معاف می شود. با این وجود، بررسی مجدد با هیئت مدیره مدرسه محلی است، زیرا سیاست آنها می تواند متفاوت باشد. کودکانی که نیاز به اجازه تحصیل از کانادا دارند باید شهریه خود را پرداخت کنند. برای این منظور اگر در مدارس روزانه ثبت نام کنند باید قیم داشته باشند و یک فرد مورد تایید کانادایی قیومیت کودک را بر عهده گیرد که در این صورت هزینه تحصیل در مدارس روزانه از ۱۴ هزار دلار حداقل شروع می شود. اما اگر در مدارس شبانه روزی تحصیل کنند این هزینه بیشتر شده و شامل هزینه تحصیل و خورد و خوراک و برنامه های تفریحی و اضافی نیز می گردد که از ۳۵,۰۰۰ دلار به بالا شروع می گردد. همچنین، بورس تحصیلی به ندرت شامل کودکان خردسال می شود.

معرفی مدارس شبانه روزی کانادا

در این بخش به معرفی برخی از مدراس برتر شبانه روزی و دبیرستان های واقع در کانادا می پردازیم:

کالج ASHBURY

کالج Ashbury در سال ۱۸۹۱ با شهرت دیرینه در سطح ملی و بین المللی تأسیس شد، یک مدرسه برتر شبانه روزی IB World است که در قلب پایتخت کانادا ، اتاوا واقع شده است. دانشجویان Ashbury در یک محیط امن و بکر به تمام منابع و عناصر چند فرهنگی که این شهر پایتخت ارائه می دهد، دسترسی دارند.

BISHOP’S COLLEGE SCHOOL

Bishop’s College School (BCS) واقع در شربوک، کبک، ترکیبی کامل از مناظر زیبا، معماری تاریخی و امکانات مدرن است.

BODWELL HIGH SCHOOL

Bodwell High School یک مدرسه شبانه روزی مشترک آموزشی است که دارای درجه های آموزشی برای ۸ تا ۱۲ سال است و در مناطق زیبا ونکوور شمالی، بریتیش کلمبیا، کانادا، مشرف به Burrard Inlet و Skyline Vancouver است. به عنوان یک رهبر در بین مدارس شبانه روزی کانادا شناخته شده است. جمعیت متنوع دانش آموزان محلی و بین المللی آن را به مکانی غنی و مهیج از یادگیری تبدیل می کند.

BRENTWOOD

Brentwood یک مدرسه شبانه روزی مترقی، برای کلاس های ۹ تا ۱۲ که در یک پردیس دیدنی اقیانوس واقع در جزیره ونکوور کانادا است. برنت وود یک تجربه یادگیری مدرن و ساحل غربی را برای دانش آموزانی با ذهنیت جهانی ارائه می دهد. این یک جامعه حمایتی از دانش آموزان از بیش از ۴۰ کشور جهان ایجاد می کند که استقلال و مهارت های خود را برای موفقیت به دست می آورند.

BRONTE COLLEGE

Bronte College یک مدرسه جهانی IB است که برنامه های شبانه روزی برای کلاس های ۹ تا ۱۲ ارائه می دهد. با محوریت آماده سازی دانشگاه، دانش آموزان در انواع سفرها و فعالیتهای خارج از برنامه درسی، ورزشی و برنامه پیشرفته قرار می گیرند. کارکنان ماهر این مدرسه یک محیط حمایتی را ایجاد می کنند که در آن دانش آموزان قادر هستند تا به پتانسیل کامل خود برسند. ۹۸٪ از دانش آموختگان این مدرسه در دانشگاه هاي برتر کانادا و جهان پذيرفته شدند.

  1. ADDISON SCHOOL
  2. Addison School یک دبیرستان شبانه روزی خصوصی است که دوره های دارای مجوز وزارت آموزش و پرورش در انتاریو را برای دانش آموزان محلی و بین المللی ارائه می دهد. این مدرسه در ساختمان مدرن ۶۰،۰۰۰ متر مربعی قرار دارد. برنامه های دبیرستان و ابتدایی توسط معلمان با تجربه، واجد شرایط ارائه می یابد. بسیاری از فارغ التحصیلان دوره متوسطه در دانشگاه های معتبر تورنتو و دانشگاه یورک ثبت نام می کنند.

LAKEFIELD COLLEGE SCHOOL

Lakefield College School بهترین چیز در مورد LCS، اجتماع گرم و تعهد دانش آموزان و کارمندان است. یک کلاس درس خارق العاده ۳۱۵ هکتاری در فضای باز با یک دریاچه، مزارع، جنگل ها و اقامتگاه های کوچک باعث افزایش بازدهی می شود و اصلاً مانند یک مدرسه احساس نمی شود. با این حال، فارغ التحصیلان به دنبال اشتیاق خود در زمینه های مختلف، پیشنهادات ورود به دانشگاه های استثنایی در سراسر جهان را دریافت می کنند.

PICKERING COLLEGE

Pickering College واقع در یک پردیس زیبا ۴۲ هکتاری در نیومارکت، انتاریو، ریشه در بیش از ۱۷۲ سال سنت و آموزش مبتنی بر ارزش ها دارد، کالج Pickering یک مدرسه شبانه روزی معتبر توسط وزارت آموزش و پرورش انتاریو می باشد که یک محیط امن و پرورشی را ارائه می دهد. ۱۰۰٪ فارغ التحصیلان پیکرینگ تحصیلات بعد از دوره متوسطه را می گذرانند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به دارالترجمه رسمی کرمانشاه مراجعه نمایید.

مدارس کانادا برای مهاجران

کانادا گزینه های بسیاری از مدارس را برای دانش آموزان بین المللی ارائه می دهد که شامل مدارس ابتدایی و متوسطه، مؤسسات بعد از دوره متوسطه (یعنی دانشکده ها و دانشگاه ها) و کالج های زبان است. فرزندان خردسال زیر ممکن است بدون اجازه تحصیل در پیش دبستانی، دبستان یا دبیرستان تحصیل کنند و هزینه تحصیل برای آنها رایگان می باشد:

  • کودکانی که دارای تابعیت یا ساکن دائم کانادا هستند.
  • کودکانی که حداقل یکی از والدین آنها شهروند یا ساکن دائم کانادا باشد.
  • کودکانی که حداقل یکی از والدین آنها دارای مجوز تحصیلی معتبر یا مجوز کار در کانادا باشد.

شرایط اسکان دانش آموزان در مدارس کانادا

دانش آموزان زیر ۱۸ سالی که برای تحصیل در مدارس کانادا اقدام می کنند باید والدین یا سرپرستان قانونی ثابت کنند که فرزند خردسال در طول اقامت خود در کانادا از مراقبت و پشتیبانی مورد نیاز خود برخوردار خواهد بود. کودکان خردسال زیر ۱۷ سال باید یا:

با والدین یا سرپرست قانونی خود همراه شوند

یک سرپرست در کانادا داشته باشند (سرپرست یک فرد بالغ مسئول، شهروند کانادا یا اقامت دائم قابل اعتماد است که از کودک خردسال مراقبت و پشتیبانی می کند.) آنها مسئولیت بهزیستی کودک را بر عهده خواهند گرفت. اگر والدین یا سرپرستان قانونی فرزندان را همراهی نکنند، معمولاً برای آنها اقامتگاه پیدا می کنند که به آن Homestay می گویند. یعنی کودک با یک خانواده معتبر کانادایی بماند.

از خوابگاه استفاده کند. که معمولا والدین از مدارس شبانه روزی که دارای خوابگاه است استفاده می نمایند و خورد و خوراک دانش آموزان را نیز شامل می شود.

ویزای تحصیلی کودکان در کانادا

برای اخذ ویزای تحصیلی کودکان در کانادا ابتدا باید از مدرسه یا کالج معتبر پذیرش گرفت و بعد برای اخذ ویزا اقدام نمود. مدارکی که برای دریافت پذیرش از مدرسه لازم است عبارتند از:

  • کارنامه تحصیلی از سه سال آخر مقطع تحصیلی با مهر معتبر مدرسه
  • مدارک هویتی و پاسپورت با اعتبار کافی
  • انجام تست های پزشکی و سلامت
  • عکس با ابعاد پاسپورت
  • گواهی واریز شهریه مدرسه
  • نامه تمکن مالی

البته برخی از مدارس برای دادن پذیرش مدرک زبان را نیز نیاز دارند اما در اغلب موارد داشتن دانش زبان انگلیس یا فرانسوی کفایت می کند و با گرفتن یک تست یا آزمون سطح زبان فرد سنجیده می شود و پذیرش صادر می گردد. مهمترین نکته در گرفتن ویزای تحصیلی داشتن پذیرش از مدرسه یا کالج می باشد. داشتن پاسپورت و مدارک هویتی و عکس و نامه تمکن مالی از دیگر موارد مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی برای کانادا می باشد.

آشنایی با تحصیل کودکان در مدارس کانادا با امکان اخذ ویزای همراه برای والدین در این اینجا به پایان رسید لطفا نظرات خود را برای ما ثبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به دارالترجمه رسمی کرمانشاه مراجعه نمایید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 155 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 7 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.