دانلود نرم افزار موبایل انواع مینی کامپیوترها براساس نوع کاربری - ابنجکو

در این مقاله قصد داریم با انواع مینی کامپیوترها براساس نوع کاربری آشنا شویم، همراه ما باشید.

مقدمه

اولین سوالی که ممکن است برای ما مطرح شود این است که مینی کامپیوتر چیست؟

مینی کامپیوترها کامپیوترهای کوچکی هستند. عملکردی مشابه کیس‌های معمولی دارند، اما مزایای بیشتری نسبت به کیس دارند.

اکثر ویژگی‌ها و قابلیت‌های یک کامپیوتر بزرگ را دارند. آن‌ها همچنین از نظر اندازه فیزیکی کوچکتر هستند.

مینی کامپیوترها به اندازه یک کتاب هستند. در نتیجه، دسکتاپ و محیط کار دیگر شلوغ نیست. زیرا آن‌ها به سادگی در پشت مانیتور شما نصب می شوند.

نکته حائز اهمیت این است که کامپیوترهای کوچک قدرتمندتر از کامپیوترهای شخصی هستند.

کامپیوترهای کوچک حاوی یک یا چند پردازنده هستند. این ویژگی به توانایی پشتیبانی از چندین فرآیند و کار به طور همزمان کمک می کند. علاوه بر این،. عمر مفید این مینی کامپیوترها بالا هست و می توانند بیست و چهار ساعت در روز کار کنند.

در دنیای امروز، مردم می‌خواهند همه چیز سبک‌تر و سریع‌تر باشد. برای این منظور، فناوری در حال حرکت در این مسیر است. تکنولوژی روز به روز سریعتر حرکت می کند. به همین دلیل در حوزه محاسبات شاهد ظهور مینی کامپیوترها هستیم.

کامپیوترهای کوچک به چند دسته تقسیم می شوند. شامل: تین کلاینت، زیروکلاینت و آل این وان ها.

تین کلاینت چیست؟

تین کلاینت‌ها نوعی مینی کامپیوتر هستند. ویژگی بارز آن‌ها استقلال آن‌هاست. یعنی دیگر نیازی به سرور ندارند.

تین کلاینت‌ها برای کسب و کارهای کوچک و متوسط، بسته به پیکربندی مورد نظر کاربران، مناسب هستند. انواع سیستم عامل‌های ویندوز مایکروسافت، لینوکس و یونیکس را می‌توان بر روی تین کلاینت ها نصب و اجرا کرد. تین کلاینت ها قطعات مکانیکی مانند هارد دیسک و فن ندارند. بنابراین نگهداری آن‌ها آسان‌تر بوده و به زمان و هزینه کمتری نیاز دارند. این دستگا‌ه‌ها گرمای کمتری نسبت به رایانه‌های شخصی منتشر می کنند. تین کلاینت برق بسیار کمی مصرف می‌کند، حدود ۳۰ وات! بنابراین استفاده از این دستگاه در سازمان‌هایی که از تعداد زیادی کامپیوتر استفاده می‌کنند بسیار مقرون به صرفه است.

تین کلاینت ها نوع مینی کامپیوتر

زیرو کلاینت چیست؟

زیرو کلاینت‌ها به عنوان مینی کامپیوتر و تین کلاینت نیز شناخته می شوند. تفاوت هایی وجود دارد. به عنوان مثال، زیروکلاینت‌ها ذاتاً وابسته هستند. رم یا هارد دیسک ندارند و از رم و هارد سرور استفاده می کنند. بنابراین می تواند یک نقطه مثبت برای زیروکلاینت باشد. این بدان معناست که زیروکلاینت نیز می تواند سریعتر باشد. زیرا از رم ، پردازنده ی سرور استفاده می‌کنند.

به همین دلیل، میزان خرابی زیروکلاینت بسیار کمتر از سایر رایانه‌ها است زیرا آن‌ها منابع خود را از سرورها دریافت می‌کنند. در نتیجه قیمت آن‌ها به دلیل ماهیت زیرو بودن بسیار کمتر است.

آل این وان چیست؟

انواع دیگر از مینی کامپیوترها شامل آل این وان‌ها می‌باشد. همچنین به عنوان رایانه‌های همه کاره شناخته می‌شوند. همانطور که از نامش پیداست، آل این وان‌ها جدید و مدرن هستند. آن‌ها تمام نیازهای شما را در یک سیستم برآورده می کنند. قطعات آن‌ها در پشت مانیتور تعبیه شده است. به همین دلیل، این مدل از مینی کامپیوترها برای محیط های کاری با فضای محدود عالی هستند. زیرا بسیار جمع و جور هستند و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند.

کامپیوترهای بدون کیس یا آل این وان

“می توانیم از مینی کامپیوترها با توجه به مشخصات فنی که دارند در مکان‌های مختلف برای انجام کار اداری، ترید کردن، حسابداری، مجازی سازی، انجام امور در جایگاه سوخت، مدارس و دانشگاه ها استفاده کنیم. اما کدام مینی کامپیوتر برای انجام کدام کار مناسب است؟”

انجام امور اداری و صنایع

برای انجام امور اداری می توانیم از تین کلاینت ها استفاده کنیم. خود تین کلاینت‌ها دارای انواع متنوع با ویژگی های متفاوتی هستند. تین کلاینت Dell Wyse 7020 برای این کار مناسب است. به طور کلی چهار عامل زیر را به عنوان معیار در نظر می گیریم تا مشخص کنیم کدام کاربردها برای تین کلاینت Dell Wyse 7020 مناسب تر هستند.

– کارایی و سرعت

– مقاومت فیزیکی تین کلاینت

– پورت‌های ارتباطی و ویژگی‌های آن

– زیبایی تین کلاینت

– ویژگی های نرم افزاری آن

 

پردازنده AMD 420A برای دستگاه تین کلاینت Dell Wyse 7020 در نظر گرفته شده است. این پردازنده در کلاس پردازنده‌های لپ تاپ (کم مصرف) با ۴ هسته و فرکانس کاری ۲ گیگاهرتز قرار می گیرد.

تین کلاینت Dell Wyse 7020 به دلیل قدرت گرافیکی پردازنده، به خوبی از پس برنامه‌های آفیس (مانند مرور وب و همچنین برنامه های اداری) بر می آید.

دو پورت خروجی ویدئو تین کلاینت Dell Wyse 7020، متشکل از یک پورت خروجی ویدئو DVI و یک خروجی DisplayPort، کیفیت تصویر Full HD را روی دو نمایشگر به طور همزمان ارائه می کند.

استفاده از دو پورت صنعتی COM نیز این تین کلاینت را برای مصارف صنعتی مناسب می کند. به خصوص که بدنه تمام فلزی آن دوام تین کلاینت Dell Wyse 7020 را افزایش داده است.

قدرت، سرعت و قابلیت های در نظر گرفته شده در پورت های این تین کلاینت نیز کاملاً متناسب برای انجام امور اداری است.

علاوه بر این زیبایی بیرونی (قاب زیبا و جای دهی مناسب درگاه) و دوام (به دلیل قاب فلزی زیبا) thinClient Del Wise 7020 نگرانی شما را در مورد طراحی داخلی کسب و کار و سازمان شما برطرف می کند.

همه تین کلاینت های دل می توانند جدیدترین سیستم عامل ها را از پلتفرم های مایکروسافت و لینوکس نصب کنند.

تین کلاینت Dell Wyse 7020 روی XP و ۷ نسخه ۳۲ و ۶۴ بیتی اجرا می شود و در صورت درخواست برای ویندوز نسخه محدود Dell در دسترس است.

تین کلاینت Dell Wyse 7020 برای افرادی که از تین کلاینت برای اینترنت گردی و کارهای اداری با اپلیکیشن های اداری استفاده می کنند و کاربران در محیط های صنعتی (به دلیل دوام بالا و به دلیل اینکه دستگاه تماما فلزی و البته فول پورت است) بسیار مناسب است.

کاربرد مینی کامپیوترها در حسابداری

انجام امور حسابداری

اکثر حسابداران برای انجام کارهای خود از رایانه استفاده می کنند. امروزه، شرکت ها به طور فزاینده ای به دنبال کامپیوترهای کوچک برای حسابداری خود هستند، زیرا فضای کمتری را اشغال می کنند، سریعتر هستند و خرید آن‌ها ارزانتر از کیس‌های معمولی است.

به طور معمول حسابدارانی که با اطلاعات مالی شرکت‌ها سروکار دارند نیاز به یک کامپیوتر قوی و با امنیت بالا دارند، بنابراین باید یک سیستم مینی کامپیوتری با امنیت بالا تهیه کنیم.

همچنین ابزارهای مدیریتی و امنیتی بسیاری وجود دارد که به راحتی می توان آن ها را بر روی کامپیوترهای کوچک نصب کرد و از آنها برای جلوگیری از ورود ویروس ها و تروجان ها به سیستم های شما استفاده کرد. یکی از این ابزارها Small Business Advantages نام دارد که کار خود را به خوبی انجام می دهد و حتی می تواند به صورت خودکار از اطلاعات شما نسخه پشتیبان تهیه کند. مینی کامپیوترهای ۵۰۶۰ دل وایز ، ۵۰۷۰ دل وایز و ۷۰۲۰ full port  دل وایز با توجه به مشخصات فنی آن ها بسیار مناسب است.

یکی از مزایای سیستم های کامپیوتری کوچک برای حسابداری کسب و کار این است که مقرون به صرفه تر و ارزان تر از کیس های بزرگ هستند و می توانید یک دستگاه قدرتمند را با قیمت مناسب خریداری کنید و از آن برای انجام حسابداری استفاده کنید.

مینی کامپیوترها معمولا در پمپ بنزین‌ها کاربردهای متفاوتی دارند. اکثر پمپ بنزین‌ها برای کارهایی مانند بارگیری و کار با نرم افزار شرکت نفت نیازمند مینی کامپیوتر با عملکرد مناسب و عملکرد معمولی هستند که بتواند نرم افزارهای اداری مانند آفیس را اجرا کند و از این نظر یک سیستم مناسب و کارآمد است.

از مزایای این دستگاه‌ها می توان به عملکرد قوی و بدون وقفه و بدون تاخیر اشاره کرد که سرعت شبکه خوبی نیز دارند.

آن‌ها همچنین از تجهیزات جانبی مانند اسکنرها و چاپگرها و بارکدخوان ها پشتیبانی می کنند. برای پمپ بنزین ها خرید مینی کامپیوترها با مدل‌های HP T610، HP T520، HP T620، HP T610 Plus را توصیه می کنیم که مشکلات شما را در زمینه های مختلف حل می کند.

 

انجام امور در مدارس و دانشگاه‌ها

انقلاب کامپیوتری در آموزش از مدت ها قبل آغاز شده است و پیدا کردن یک موسسه آموزشی بدون استفاده از کامپیوتر آسان نیست. کامپیوتر با ارائه مجموعه ای از اطلاعات بلافاصله از طریق وب و جلسات تعاملی، آموزش‌های مجازی و سایر منابع آنلاین به دانش آموزان کمک می کند تا بهتر یاد بگیرند و درک کنند. معلمان از استفاده از رایانه با منابع وب بی پایان و محتوای آنلاین، خودآموزی و سایر وظایف مانند ارزیابی، ورود به نمرات، طرح درس، ارتباط با دانش آموزان، همکاران و مدیریت سود می برند.

روش‌های تدریس و یادگیری را می‌توان در آزمایشگاه‌های کامپیوتر دانشگاه، مراکز و امکانات آموزش کامپیوتر، اتاق‌های کنفرانس و اکثر اتاق‌های آموزشی شرکت‌ها مشاهده کرد. اگرچه بسیار مفید است، اما روز به روز مشکلات این کامپیوترها پیچیده تر و در نهایت افزایش می یابد. هزینه های نگهداری بالاست.

کاربرد مینی کامپیوترها در مدارس

معایب کامپیوترهای معمولی

۱- رایانه های شخصی سنتی را نمی‌توان به صورت متمرکز مدیریت کرد.

۲- سیستم کامپیوتری دانشگاه همیشه در برابر ویروس‌ها آسیب پذیر است.

۳- کار بی پایان برای به روز رسانی برنامه، سیستم عامل و انجام تعمیر و نگهداری در برابر تهدیدات وجود دارد.

۴- آموزش سنتی کامپیوتر اغلب هزینه های سخت افزاری و نرم افزاری بالایی دارد و تجهیزات سخت افزاری سیکل کوتاه و تعویض سریع دارند که به معنای فشار زیاد و اتلاف منابع برای سازمان است. از طرف دیگر دانش آموزان از رایانه های شخصی با پیکربندی بالا استفاده می کنند. در واقع استفاده از رایانه شخصی کمتر از ۱۵ است و استفاده از منابع بسیار کم است که واقعاً اتلاف منابع است.

  1. رایانه‌های شخصی محیط آموزشی را با صدای فن و انتشار مقادیر زیادی تشعشع آلوده می کند و آن را به محیطی پر سر و صدا، شلوغ و بی کیفیت تبدیل می کند. این امر بر کارایی یادگیری و سلامت دانش آموزان تأثیر می گذارد.

راه حل

مینی کامپیوترها یک راه خلاقانه برای انجام امور دسکتاپ است که این وظیفه را با اتصال چندین کاربر به یک کامپیوتر میزبان ارائه می دهند. همانطور که می دانید مینی کامپیوترها در دو نوع تین کلاینت و زیروکلاینت موجود هستند که تین کلاینت به صورت مستقل و زیروکلاینت به صورت وابسته کار می کند. چون در دانشگاه ها و مدارس تعداد کاربران زیاد است استفاده از زیروکلاینت رایج تر است. زیروکلاینت‌ها دستگاهی هستند که هیچ قطعه یا سخت افزار متحرکی برای پردازش یا ذخیره ندارند و به یک سرور متصل می‌شوند. در واقع از رم و هارد میزبان که در اینجا سرور است استفاده می کند.

تمام پردازش و ذخیره سازی در رایانه میزبان انجام می‌شود. بنابراین نیازی به درایور محلی برای نصب، مجوزهای نرم افزار زیروکلاینت، هزینه ها و به روز رسانی وجود ندارد. زیرا این دستگاه‌ها فقط به عنوان دستگاه های ورودی و خروجی عمل می کنند. مدیریت متمرکز مدیران فناوری اطلاعات می توانند به صورت مرکزی و به راحتی نقاط پایانی و کاربران سرور را از پنل جلویی پیکربندی، نظارت و مدیریت کنند. شرکت های پیشرو مانند Dell و HP شروع به تولید زیروکلاینت کرده اند.

مزایای استفاده از مینی کامپیوترها در مدارس و دانشگاه‌ها

۱- از نظر هزینه، هزینه اولیه را نسبت به کامپیوترهای شخصی کاهش می‌دهد.

۲- مدیریت سیستم عامل دسکتاپ و مجموعه برنامه ها را برای همه کاربران به جای هر کاربر تا حد زیادی به حداقل می رساند.

۳- هزینه های نگهداری نرم افزار را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

  1. مینی کامپیوترها ضایعات و سر و صدای کمتری تولید می کنند و یک محیط آموزشی آرام را ایجاد می کنند. ابعاد بسیار کوچکی دارند و به طور موثر فضای دسکتاپ را ذخیره می کنند.
  2. اساتید می توانند میز میزبان را بر روی هاست نظارت کنند و از راه دور به میزبان کمک کنند. شما می توانید مشکلات دانش آموزان را حل کنید و به آنها کمک کنید.

مراحل اجرا

دستگاه های سرویس گیرنده ZeroClient را با کابل شبکه به مانیتور، لوازم جانبی USB و سپس به سوئیچ LAN وصل کنید.

پچ چند کاربره، درایور USB و سایر برنامه های مورد نیاز را روی هاست نصب کنید.

یک حساب کاربری در سرور ایجاد کنید

با حساب های کاربری ایجاد شده وارد شوید و آماده کار روی ZeroClient باشید.

 

مراحل اجرا

شما می توانید سیستم ها و دسکتاپ ها را به صورت هدفمند پیکربندی کنید. می توانید تصویر زمینه تم را تغییر دهید، نمادهای دسکتاپ را تنظیم کنید و مجوزهای نماد را تغییر دهید، و به همه کاربران اجازه دهید از تصاویر پس زمینه تم داخلی و نمادهای دسکتاپ استفاده کنند.

می توانید نقاط بازیابی سیستم یا تصاویر پشتیبان را در صورت تقاضا از طریق سیستم های ویندوز یا نرم افزار بازیابی شخص ثالث برای بازیابی خودکار در زمان ایجاد حادثه ایجاد کنید.

شما می توانید چندین سیستم عامل و سیستم های مرتبط، نرم افزار و تنظیمات را بر اساس سناریوهای دوره های مختلف نصب کنید. پس از راه‌اندازی میزبان مشترک، می‌توانید الگوی سیستم مناسب را برای رفع نیازهای دوره‌های مختلف در یک کلاس انتخاب کنید.

پیشنهاد ما برای شما در جهت استفاد در مدارس و دانشگاه‌ها مینی کامپیوترهایی همچون مینی کامپیوتر ۶۲۰ HP، مینی کامپیوتر ۵۰۶۰ dell wyse، مینی کامپیوتر ۷۰۲۰ dell wyse، مینی کامپیوتر ۷۰۱۰ dell wyse و آل این وان ۵۰۴۰ dell wyse می باشد که می توانید بر اساس بودجه ای که دارید یکی از آنها را انتخاب کنید.

نتیجه گیری

در نهایت تلاش ما در این مقاله بر این بوده است که بتوانیم به شما کمک کنیم با توجه به نیاز و کاربری موردنظرتان  بتوانید بهترین انتخاب را در مینی کامپیوترها داشته باشید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 242 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 23 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.