دانلود نرم افزار موبایل اصول طراحی وب سایت - ابنجکو

اصول طراحی وب سایت

 

با سلام امروز با موضوع اصول مهم در طراحی وب سایت در خدمت شما هستیم.

بعد از خرید هاست و دامنه مورد نظر برای راه اندازی سایت و نصب سیستم مدیریت محتوا مورد نیاز، گام بعدی پیش روی شما طراحی قالب برای سایت است. طراحی وب سایت یکی از عواملی است که کاربر بعد از ورود ترجیح میدهد بماند یا راه خروج را پیش بگیرد.برای مثال : طراحی سایت فروشگاهی ، طراحی سایت شرکتی

 

 

تولید محتوا وب سایت

 

یکی از ارکان طراحی وب سایت تولید محتوای مناسب است. اهمیتی که روز به روز بیشتر میشود. استفاده از مطالب و مقالات مرتبط با موضوع وب سایت خود این امکان را به شما میدهد تا وب سایت خوبی را داشته باشید. با داشتن این هدف می توانید محتواید خوبی را داشته باشید. تولید محتوای چکیده از همین اهداف است زیرا طولانی شدن نوشته باعث خارج شدن مخاطب از حوصله و ماندنش در وب سایت شود.

 

سئو وب سایت

 

سئو در حقیقت بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو است. با بهینه سازی وب سایتتان می توانید رتبه آن را در موتورهای جستجو بهبود بخشیده و تقویت کنید تا در رده های بالا قرار بگیرد. سئو سایت یکی از ابزارهای مهم طراحی وب سایت است. ساختار مناسب و اصولی وب سایت در موتور جستجو تاثیر شگرفی میگذارد.

 

ابزار های جانبی برای طراحی وب سایت

 

اگرچه طراحی یک وب‌سایت را می‌توان مستقیماً در مرورگر انجام داد اما ابزارهایی مثل فتوشاپ ، ایلوستریتور و اسکچ از آن دسته ابزارهایی هستند که تقریباً تمام طراحان برای قسمت‌های مهم کارشان مثل خلق موکاپ‌ها ، عناصر وب (مثلاً لوگوها و تصاویر) و صدالبته تغییر و تقویت تصاویر از آن‌ها استفاده می‌کنند. شما نیز باید یاد بگیرید چگونه از آن‌ها استفاده کنید.

وب برندینگ (لوگو برند)

 

یکی از همین اصول وب برندینگ است. اولین مرحله حضور فعال داشتن در شبکه های اجتماعی و بروزرسانی آن که تاثیر زیادی در کل در افزایش برندینگ دارد. گوگل پلاس ، توییتر، فیسبوک ، آپارات و … . در نتیجه استفاده از این شبکه ها باعث بهبود بخشیدن به برندینگ خواهد شد.

 

گرافیک وب سایت

 

رنگ‌ بندی مناسب با نوع کسب‌وکار و چیدمان صحیح المان‌ها از مواردی است که در طراحی گرافیک استفاده میشود. یک طراح و گرافیست باید آشنایی کلی به ساختار و کارکرد سایت داشته باشد. ابزار هایی که یک گرافیست و یک طراح سایت باید با آنها برای طراحی سایت آشنایی داشته باشد ، دو نرم افزار مهم می باشد ، فتوشاپ و کرل.

 

 

 

مدیریت زمان

 

.همیشه روی زمان‌بندی و پروژه‌های خود کنترل داشته باشید تا طراح سایت متمایزی شوید. این یعنی اینکه با اپلیکیشن‌های بهره‌ وری مثل فهرست وظایف ، تقویم‌ها آشنا شوید. به‌ خصوص اگر در سازمانی بزرگ هستید یادگیری کار با ابزارهای ره‌گیری پروژه مثل ترلو (Trello) یا جیرا (JIRA) به کار شما خواهد آمد.

 

امنیت وبسایت

 

امنیت سایت به مجموعه اقداماتی گفته می شود که با انجام آنها امنیت سایت به حداکثر رسیده و امکان نفوذ به آن به حداقل می رسد. استفاده از آنتی ویروس و فایروال و بروزرسانی آن باعث افزایش امنیت وبسایت میشود. استفاده از رمز عبور قدرتمند و محافظت از مسیر ورود به مدیریت سایت از دیگر گزینه های امنیت دادن به وبسایت خود است.

 

 

یوایکس (UX) یا تجربه کاربری

 

یو ایکس مخفف User Experience یا تجربه کاربر است. به این معنی که وقتی شخصی از وب سایت شما دیدن میکند به چه حس و حالی دست پیدا میکند تجربه ی کاربری هنر برنامه ریزی برای طراحی یک محصول جهت تعامل بهتر کاربر با آن محصول می باشد.

در این زمینه ، شما در وبسایت خود،باید سلیقه کاربران خود را بشناسید ، سپس شروع به تولید محتوا در وبسایت خود بکنید و مطمئن باشید که تجربه ی لذت بخشی را برای کاربر رقم خواهید زد.

 

 

طراحی سایت ریسپانسیو

 

طراحی وب سایت ریسپانسیو(RWD) باعث می شود صفحات وب به خوبی بر روی انواع دستگاه ها و صفحات نمایش به خوبی مشاهده شود. محتوا در تمامی دستگاه ها به شکل و فرم همان دستگاه است.

گوگل در سال ۲۰۱۵ ، طراحی سایت ریسپانسیو را یکی از عوامل رتبه بندی اعلام کرد.

یک سایت ریسپانسیو باید حداقل دارای سه پوسته برای پهنای باند مرورگر باشد.

در ابعاد بزرگ برای برای دسکتاپ با پیکسل بالای ۹۰۰ چون باید المان های بیشتری نمایش داده شود و جزییات بیشتری نشان داده شود.

برای نشان دادن محتوا در تبلت سایز متوسط و به پیکسل ۷۶۸ است و در گوشی موبایل که در سایز کوچک است کمتر از ۶۰۰ پیکسل که سایز قاب بندی در تلفن های همراه است

 

 

نقشه سایت (sitemap website)

 

نقشه سایت XML (زبان نشانه گذاری قابل توسعه) در واقع یک فایل متنی شامل تمام آدرس‌های موجود در سایت شماست.

نقشه سایت میتواند اطلاعات متا هر آدرس از سایت را به شما نمایش دهد مانند ارتباط با صفحات دیگر ، میزان اهمیت و آخرین بروزرسانی را نمایش دهد. نقشه سایت این امکان را به رباتی که در موتورهای جستجو به طور مثال گوگل ، این امکان را میدهد تا صفحه ها را بهتر شناسایی کند.

 

صفحه درباره ما

 

صفحه درباره ما صفحه ای است که در آن می توانید درباره حوزه کاری خود و نوع کار خود توضیح دهید .

وقتی که کاربر به مشتری تبدیل شود اهمیت صفحه درباره ما مشخص میشود که چقدر بالاست چون کاربران درباره شما باید بدانند. استفاده از ادبیات مناسب میتواند شما را در این امر کمک کند.

 

 

 

فرم تماس با ما

 

فرم های تماس یکی از مهم ترین بخش های رابط کاربری هستند. استفاده از فرم تماس مناسب باعث ورود بیشتر کاربران و ارتباط با مدیران وب سایت و حتی بهبود سئو میشود. این کار افزونه های زیادی دارد.

 

 

پشتیبانی از وب سایت

 

صندوق پست الکترونیک مدیر سایت به صورت منظم بررسی گردد و پاسخهای مناسب در کمترین زمان ممکن برای ارسال کنندگان پیام فرستاده شود. نام و دامنه مناسب و حتی الامکان کوتاهی برای وب سایت انتخاب شود و با محتوای سایت تناسب داشته باشد. وب سایت به موتورهای جستجوی مطرح معرفی شود تا کاربران از طریق جستجو بتوانند به صفحات آن دست پیدا کنند. فضای در نظر گرفته شده برای وب سایت و نیز سرعت تبادل اطلاعات در حد قابل قبولی باشد. در صورت ذخیره سازی اطلاعات شخصی کاربران در وب سایت ، اقدامات امنیتی برای حفاظت از آنها در نظر گرفته شود. به صورت منظم از محتوای وب سایت نسخه پشتیبان تهیه و در محل امنی نگهداری شود. آزمونهای فنی مورد نیاز برای بررسی صحت ارتباط میان صفحات و معتبر بودن پیوندها انجام گیرد. امکانی برای گزارش خرابی لینک ها در وب سایت وجود داشته باشد یا هنگام برخورد به خطا در کارکرد وبسایتتان قسمتی برای هر یک از بخش های وب سایت تعبیه شود تا کاربران به سادگی بتوانند این خطاها را گزارش کنند.

 

 

 

نتیجه گیری

 

کلن در طراحی وب سایت باید این نکته را در نظر گرفت که نمایش وب سایت در فضای نمایش آن باید فرم و محتوا بهم همخوانی داشته باشد و نظر بیننده را به خود جلب کند و بتواند اعتماد او را جلب کند و دقایقی را هرچند در فضای داخلی وب سایت شما سپری کند و سپس تصمیم به ترک کردن وب سایت شما را بگیرد.

این مطلب خیلی مهم است که وب سایت طراحی شده توسط شما  کاربر پسند باشد و بتواند مطلب و ایده در خود را عرضه کند. با وبسایت طراحی شده باید بتوان نظر مشتری را جلب کرد.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 226 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 13 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.